topbella

Saturday, July 11, 2009

Dania Birthday (Part 3)

4 hari berlalu tapi tak jugak bersalin. Hari ni (23.3.09) sepatutnya aku g ofis keje tapi aku rasa penat sangat. Hubby aku ajak g jumpa Dr Siti utk mintak home hospitalization 2 minggu sementara nak tunggu due date aku. Masa jumpa Dr Siti, dia surprise sangat tgk aku tak bersalin lagi. Then masa dia check dia lagi surprise sebab bukaan aku dah 5 cm. Dia tanya nak surat referral ke t ak utk bersalin kat hospital kerajaan. Memandangkan aku malas nak tunggu – tunggu lagi aku buat keputusan utk bersalin kat hospital tawakal jer.

Aku balik dulu untuk amik semua keperluan baby pas tu aku terus buat registration and then terus ke labour room. Masuk je labour room Dr SIti datang dan suruh nurse induce aku memandangkan bukaan aku lambat bukak. Aku cuba bersalin normal dari kul 2 sampai 9 malam tapi baby masih tak kuar jugak. Then Dr bagi suggestion kat hubby aku suruh ceaserian sebab dr suspect baby mendongak. Then my hubby bagi permission. Lepas hubby kata ok jer, terus diorang bawak aku masuk OT. Kat OT yang aku ingat ada 6 orang medical officer termasuk Dr Siti.

9.25 pm Dania Sofia pun dilahirkan ke dunia ni. Diorang bawak Dania kuar dulu untuk dibersihkan. Aku kuar dalam kul 10.15 mlm. Menurut my hubby, dia tunggu kat nursery. Dia dah nampak dah ada sorang baby yg cute ni sedang dibersihkan. Dia pun tak amik port sangat sebab dia ingatkan yang baby tu ada sorang Chinese ni punya sebab hari tu ada 2 org je yang bersalin. Then dia tanya kat staf kat situ baby dia mana. Lastly staf kat situ bagi tau baby yg dia dok perati tu adalah baby dia. Dia punya la ingat baby tu Chinese tu punya sebab putih jugak. Lepas dibersihkan staf kat situ bagi baby kat my hubby untuk diazan dan di iqamatkan.
Sebaik saje aku kuar dari OT, menggigil jugak aku sebab terlalu sejuk. By kul 11.30 family aku ngan my hubby pun datang untuk melihat ahli baru keluarga kami.
Dania kat nursery

0 comments:

Lilypie Third Birthday tickers

My Details

My Photo
Nazira Nazri
Dania Sofia luvly mama & wife to my beloved hubby Mohd Zulkarnaen
View my complete profile